Laatste alarmering:
Datum vandaag Tijd 03:51:07 Bgm-05 Oms Brandmelding O8009 Accomodatiecentrum Dopheetsdel Harskamperweg... Prio Hoog Eenheid | Blusgroep spoed Harskamp Brandweer Ede...
woensdag 05 augustus 2020

DINSDAG 14|07

Riké Group verhuist naar Barneveld

Ook in Barneveld zullen gegraveerde wijn- en bierglazen, bedrukte kopjes en complete serviezen met logo de kern van het assortiment blijven voeren

BARNEVELD Riké Group is per 1 juli gevestigd aan de Briellaerd in Barneveld. Het in glaswerk en serviesgoed gespecialiseerde bedrijf gaat opereren als zusterorganisatie van het aan de Plantagelaan gevestigde Greengiving BV.

 

“Deze overnamekans kwam onverwacht op ons pad en ondanks of misschien wel dankzij de coronacrisis konden we snel schakelen en was de zaak binnen een week beklonken” zegt de Barneveldse ondernemer Florus Floor. “We hebben met Greengiving natuurlijk al heel veel ervaring met het bedrukken en graveren van artikelen, en nu kunnen we deze expertise ook inzetten om de horeca te bedienen.”

 

Het voorheen in Hasselt gevestigde Riké Group timmert al 14 jaar flink aan de weg. “We hebben klanten uit heel Europa en sommige klanten zijn al meer dan 10 jaar klant bij Riké Group”. Dat is ook meteen een van de redenen waarom het bedrijf zo goed bij Greengiving past volgens de eigenaar. “Zowel Greengiving als Riké Group richten zich specifiek op een niche markt waarbij de afnemer het product niet voor zichzelf koopt, maar juist om het te laten zien aan zijn of haar klanten”. Een bedrijf moet er dus van op aan kunnen dat de kwaliteit goed is zodat het product bijdraagt aan de uitstraling richting klanten en relaties.

 

Vernieuwing

Ook in Barneveld zullen gegraveerde wijn- en bierglazen, bedrukte kopjes en complete serviezen met logo de kern van het assortiment blijven voeren. “Uiteraard blijven we vernieuwen en gaan we mee met de tijd, maar aan klassieke bierglazen zoals het vaasje of het alom bekende fluitje kun en wil je natuurlijk niks veranderen”.

 

Inmiddels heeft het team van Riké Group een geduchte training ondergaan. “Je kunt natuurlijk geen sommelier of brouwer aan een goed product helpen als je het productieproces niet kent” aldus productspecialist Adrian de Bruijn. “Met name het decoreren op schenkhoogte is een heel nauwgezet proces waar je grote kwaliteitsverschillen ziet in aanbieders”. Deze decoratie vormt aan de ene kant een heel belangrijk visitekaartje voor onze klant richting zijn relaties maar is aan de andere kant ook functioneel tijdens het inschenken van de drankjes. Als dit dus niet op de juiste manier gebeurt merkt de klant dit in de praktijk.

 

Duurzaamheid

De eerste duurzaamheidswinst is voor Riké al behaald nu het gevestigd is in het energieneutrale pand aan de Plantagelaan. “Dit is echter pas het begin”, zegt Florus. “We zien dat ook festivals en evenementen steeds meer af willen van single-use plastic en we verwachten dan ook veel van de speciale festivalglazen”. Festivals willen aan de ene kant liever geen gebruik maken van glaswerk in verband met de veiligheid, maar aan de andere kant speelt duurzaamheid ook bij vergunningsaanvragen steeds vaker een rol. De festivalglazen van polycarbonaat, een hard soort kunststof, zullen waarschijnlijk de komende jaren een flinke opmars gaan maken, verwacht Riké Group.

 

Voor de bestaande klanten van de Riké Group verandert er niks qua service of levertijden. “het enige waar we even aan moesten wennen was het moment van reageren”, lacht Florus, verwijzend naar de afwijkende werktijden in de horeca. “’s morgens bestellen kantoren hun bedrukte koffiekopjes en in de middag helpen we de horeca aan nieuwe wijnglazen”.

Reacties
Er zijn nog geen reacties bij dit bericht geplaatst.
Geef reactie
Naam
E-mail
YouTube URL
Reactie

Ook interessant